img

Здравословни съвети за състава на храните

/
/
/
98 Views

Днес ще влезнем в кухнята на спортистите (буквално), като ви разкажем как те балансират диетата си.

Искаме да ви покажем добрият им пример и колко е важно човек да мисли не само за фигурата си, но и за здравето, което е свързано пряко с качеството на живот.

Изборът на висококачествени храни и спазването на диета през цялата година осигурява солидна основа, която помага на спортистите да се представят с най-високия си потенциал.

Въглехидрати:  Горивото на организма

Спортистите се нуждаят от въглехидрати и то много от тях! Футболистите разчитат в голяма степен на запасите от гликоген за енергия. Въглехидратите са най-важният източник на енергия за  футбола, където запасите от гликоген често се изчерпват по време на тренировки. Необходимата честота на прием варира в зависимост от времето на годината (т.е. извън сезона, пред сезона и т.н.), специфичните цели на играча и тяхната позиция.

Изборът на разнообразни пълнозърнести хлябове, макаронени изделия, ориз, картофи, плодове и зеленчуци гарантира, че тези играчи получават не само необходимите въглехидрати за изпълнение, но и основни витамини, минерали и фибри, които имат множество важни функции. Те подпомагат възстановяването на мускулите.

Ето ги „добрите“ въглехидрати

Пълнозърнести храни: овесени ядки, 100% пълнозърнест хляб, пълнозърнести или царевични тортили, пълнозърнести макаронени изделия, кафяв ориз и зърнени храни с ниска захар, съдържащи най-малко 5 g протеин на порция

Плодове: пресни цели плодове, включително ябълки, круши, банани, пъпеш, ананас, диня

Зеленчуци без нишесте: броколи, спанак, чушки, тиквички, зелени марули (колкото по-тъмно, толкова по-добре), тиква, лук, карфиол, гъби, домати, моркови

Нишестени зеленчуци: картофи, сладки картофи, грах, царевица, тиква от бутер

Фасул и бобови растения: черен боб, бял боб, леща

Млечни продукти: гръцко кисело мляко, нискомаслено мляко и шоколадово мляко

https://pixabay.com/photos/yogurt-strawberries-milk-product-3633093/

Играчите трябва да избягват рафинираните въглехидрати, включително бял хляб, торти, бонбони, бисквитки, пайове, зърнени храни с висока захар, газирани напитки и сокове.

Протеин: за изграждане и изчистване

Играчите се нуждаят от достатъчно протеин, за да стимулират синтеза на мускулните влакна , а също и за възстановяване на мускулни увреждания, възникнали по време на тренировка. Изборът висококачествени протеини по време на хранене, но също така и преди и след всяка тренировка е наложително. Често срещано погрешно схващане, че спортистите трябва да консумират допълнително протеин чрез шейкове, барове и пудри.

Източник: Pixabay

https://pixabay.com/photos/chocolate-milkshake-milk-shake-2349917/

За положителен пример ще дадем Кристиано Роналдо, който набавя своя протеин от рибата. Експертите смятат, че усилени му тренировки и правилният режим да хранене са причината той да е най-важният играч за Потругалския тийм.

Те очакват футболните залагания за победител на Световното първенство 2022 да бъдат 15.00 и това се дължи основно на отговорното отношение на Роналдо към своя начин на живот. Изследванията показват, че консумацията на прекомерни количества протеин не предлага никаква полза за стимулиране на синтеза на мускулни протеини и по-често просто ще измести други важни хранителни вещества, от които тялото ви се нуждае. Това изисква планиране на диета, която включва висококачествени източници чрез правилно разпределени хранения.

И не забравяйте да ограничите:

Пълномаслени млечни продукти, масло, палмово масло, пържени храни, тлъсти разфасовки от говеждо, свинско и пилешко месо, пържени храни, маргарин, много кремообразни храни (т.е. салатни дресинги и майонеза) и всичко, направено с частично хидрогенирано масло.

Надяваме се, че статията ви е помогнала за вашия личен режим и следващият път, когато си готвите, ще си припомните някои от безценните спортни съвети. Храната е ключът към здравето, запомнете го.

Коментирай чрез Фейсбук

Публикувай коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

It is main inner container footer text
Следете ни във Facebook