img

Rolls-Royce да си почива! Ексклузивни подробности за проекта „Кортеж“, който вози Путин

/
/
/
140 Views
loading...

В сряда, 29 август, на Московския международен автомобилен салон ще се състои презентацията на книгата „Автомобилите за първите лица“за колите из гаражите на последния руски император Николай II, генералните секретари на СССР и президентите на Русия. Отделна глава е посветена на най-съвременната руска автомобилна разработка – Aurus. В нея се съдържат доста нови подробности за проекта, именуван „Кортеж“.

За няколко години

Някога за създаването на нов автомобил и популяризирането на неговата марка са били необходими цели десетилетия, още толкова е трябвало на марката за разработването на собствени технологии и ноу-хау В съвременния свят всичко е по друг начин: от идеята за проекта „Кортеж“, появила се през 2011 година, до дебюта на първата серийна лимузина Aurus по време на встъпването в длъжност на прездента на Русия са изминали по-малко от седем години. В крайна сметка са се получили едновременно няколко модела граждански и служебни автомобили от премиум класа, във вътрешността на които повече от половината детайли са руски.

Семейството „Аурус“ отчасти дължи своето раждане на краха на заводите и марката ЗИЛ. След многобройни опити за модернизиране и обновяване на престижните в СССР лимузини висшето ръководство на страната в средата на 90-те години на миналия век окончателно се премести в представителните бронирани „мерцедеси“. Но за руските лимузини никой не забрави: през 2011 година бе сформулирана концепция за автомобил за първите лица на държавата, дизайнерите получиха задачата да разработят няколко варианта на новият руски автомобил. Подобните проекти в Русия е прието да се наричат „вносозаменящи“, но през 2011 година санкциите срещу Москва бяха още доста далеч.

През 2012 година стана ясно, че само с една президентска лимузина няма да се размине. На единна модулна платформа се появиха цяла редица съвременни безопасни коли. Унифицирането на производството пък щеше да намали разходите. „За разлика от съветските представителни ЗИЛ-ове новите автомобили трябваше да се създават не в единични екземпляри, а на поточна линия, което да означава намаляване на разходите по проекта като цяло. Премиум транспортните средства със съвременен дизайн и прогресивна конструкция, обединени от единна модулна платформа, трябваше да станат флагмана на руската автомобилна промишленост“, пише в книгата.

В наши дни модулните платформи се използват на практика от всичките големи автомобилни производители: Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Peugeot, Citroen, Nissan, Renault и така нататък. На базата на големите платформи се създават микробуси и тежки джипове, а на базата на малките – градски модели и компактни кросоуври. Модулните платформи намаляват сроковете за проектиране, цената на производството и компонентната база.

Image result for Легковой автомобиль ЗИС-110

Лекият автомобил ЗИС-110

Всъщност, каросерията на лимузината Aurus е могло да стане и хечбек: в началото на творческия път фантазията на дизайнерите не е била ограничавана и те успели да предложат някои доста футуристични модела. Към края на 2012 година орбазът на бъдещата кола започнал да се оформя – седан с класически пропорции, форми и кодовото име „Кортеж“. За вдъхновението на авторите послужил първият съветски следвоенен автомобил от представителния клас ЗИС-110. В проекта на конкурсна основа участвали италианското ателие Bertone и НАМИ. В крайна сметка поръчката била спечелена от научноизследователския институт и неговия дизайнер Алексей Чвокин.

През 2014 година е бил изготвен първият пълноразмерен пакет, способен да се придвижва самостоятелно, а вече към края на 2017 година първите предсерийни екземпляри постъпили в гаража със специално предназначение на ФСО на Русия. На седми май 2018 година Владимир Путин пристигна на церемонията си по встъпване в длъжност като президент на Русия с новия руски автомобил Aurus Senat Limousine. След два месеца и половина автомобилът направи първото си посещение зад граница във Финландия в рамките на срещата между президентите на Русия и САЩ. Официалната премиера на моделната гама на „Аурус“ ще се състои на 29 август в рамките на Московския международен автомобилен салон.

Тримата от НАМИ

Моделът Aurus е кръстен в чест на кулите на Московския Кремъл. Седаните с дълга и къса база – „Сенат“, микробуса – „Арсенал“, а джипа, който ще се появи през 2019 година – „Комендант“. В Кремъл има 20 кули, така че запас от имена има.

Цялото семейство е проектирано на базата на платформата със задвижване четири по четири с предно разположен двигател. Под капака е разположен единственият достъпен към момента двигател V8 с обем от 4,4 литра с мощност 598 конски сили. Скоро към него ще се присъедини по-мощният 6,6-литров V12 с мощност от 857 конски сили. Тягата ще бъде предавана и към четирите колела чрез деветстепенна автоматична скоростна кутия. Ще има и електрически двигател, затова автомобилът ще е и хибрид. В по-далечна перспектива „Аурус“ изцяло ще премине на ток.

В книгата се твърди, че още сега „и в двата двигателя е реалзирана хибридна схема. Наличната високоволтова система, състояща се от електромотор, високоволтова батерия и други компоненти, към момента само осигурява корекция на тяговите и скоростните характеристики на двигателя в режим на динамично ускорение и други условия с високо натоварване на двигателя. Но в бъдеще може да осигури възможността за движение на автомобила само чрез електрическа тяга, а в дълбока перспектива, е възможен, и пълен отказ от двигателя с вътрешно горене“.

В първоначалния етап в проекта участваха големи чуждестранни компании, беше използван международен опит, прилагаха се най-модерните технологии. Както подчертава авторът на книгата, банално копиране не е имало: чуждестранните разработки са били „творчески усвоявани“ и вече на тяхната база са били правени собствени разработки.

Над половината от компонентите на колата се произвеждат в Русия; в НАМИ изливат детайлите на двигателя и окачването, изготвят се пластмасовите елементи, внедряват се информационните и интелигентните системи, там се прави и сглобката. Гумите са изработка на Нижнекамскшина“, а салонът на „Русская кожа“. Стъклата се произвеждат от „Автостекло“ – „Ей Джи Си Борский стеколный завод“ и така нататък.

Интерьорът на Aurus Senat

Седанът, микробусът, джипът, всичките модели си приличат външно. Най-големият е Aurus Senat Limousine. Дължината е 6,63 метра, почти  с метър по-дълъг от Rolls-Royce Phantom и Mercedes-Benz S-Class Maybach LWB. Мащабна е и колесната база – 4,3 метра. Просто казано, там е много просторно, отчитайки, че във вътрешността могат да се поберат шестима души. Максималната скорост е 160 километра в час, което се обяснява с наличието на тежка броня, която защитава автомобила. Лимузината „Сенат“ тежи колкото огромен африкански слон – почти шест тона.

Каросерията на седана и неговата колесна база са с по метър по-къси отколкото лимузината Въпреки това, те пак са по-големи от съвременните Audi A8, BMW 7 Series и Mercedes-Benz S-Class. Обявената максимална скорост е 190 километра в час. Ширината на всичките коли е 2,02 метра.

Автомобили от проекта „Кортеж“ Aurus и минивана „Арсенал“.

Микробусът „Арсенал“ е дълъг почти шест метра и е висок над два метра. В него могат да се возят осем души. Тази кола за съпровождане също е постъпила на служба в гаража със специално предназначение. Всичките коли се планира да бъдат произвеждани и за износ. При това вече към Aurus има сериозно международно внимание от страна на инвеститорите: преди няколко месеца руският министър на промишлеността и търговията Денис Мантуров обяви, че ОАЕ искат да вложат 110 милиона евро и да получат около 30% от акциите.

 

Източник: auto.blitz

Коментирай чрез Фейсбук
 

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Следете ни във Facebook
error: Кражбата на материали от Trg.bg е забранена!