img

ОФИЦИАЛНО: Вижте как изглежда първият български електромобил (СНИМКИ)

/
/
/
192 Views
loading...
Българската Sin Cars показа електрическата модулна платформа L City.

L City е мултифункционална платформа, над която ще се надграждат различни варианти. Първият вариант ще бъде производство на транспортни модели с максимум 2 места в категория L6-E и L7-E, които позволяват лесна хомологация и регистрация за движение в Европа. Не се предвижда максимум 70 км/ч скорост на движение.

Плановете на Росен Даскалов са L City да може да се окомплектова с различни двигатели, различни видове купета (двете демонстрационни въобще не бяха привлекателни като дизайн), възможност за модифициране според нуждите на клиента – за 2, 4 или 6 души.

Макар да не се говори за конкретни спецификации, разположените в пода литиево-йонни батерии (с различен капацитет) ще могат да осигурят пробег до 600 км.

Но не само задвижването ще е екологично. Тръбната стоманена или алуминиева рама на практика няма амортизация, а пластмасовите външни панели на купето са изработени от рециклируема ABS пластмаса.


Нещо повече, в плановете са автомобилът да използва т. нар. технология drive by wire, заместваща традиционното механично управление.

Компоненти като кормилна колона, сервоусилватели, маркучи, помпи и др. се отстраняват от автомобила. И накрая ще отбележим, за покривът на различните купета може да е изграден от соларни клетки. Ако автомобилът не е ползван през деня, той ще може да се включва към енергийната система на дома или офиса. Но поне последното звучи толкова далечно, че е трудно за вярване. В момента няколко големи компании правят разработки в тази посока, което ме кара да съм скептичен в това направление.

S1 има 2,3-литров EcoBoost двигател (или 3,5-литров с 365 к.с.) с 310 к.с., подпомаган от 120 електрически конски сили, захранвани от батерия с капацитет 24 kWh.S1 има 2,3-литров EcoBoost двигател (или 3,5-литров с 365 к.с.) с 310 к.с., подпомаган от 120 електрически конски сили, захранвани от батерия с капацитет 24 kWh. 

Sin L City е предназначен за логистичните и транспортни фирми, тъй като в определени градове започват да се налагат забрани за движение на моторни превозни средства в центровете на градовете, които не притежават сертификат за емисии под определен праг. Той ще е удачен и за държавните и общински органи – полиция, общини, министерства, агенции.

В прессъобщението следват много данни за пазара на електрифицирани автомобили, които трябва да подплатят казаното (и написаното) по-горе. Тези данни са известни, но не дават много тясна връзка с този проект.

Далеч по-интересно е, че Росен Даскалов и екипа му са се спрели на най-опростените форми, за да постигнат конкурентоспособност. Тъй като L-City ще се движи с около 50-60 км/ч, транспортната платформа ще бъде конструирана съответно правилата за сигурност при такива скорости – максимално опростен. Използването на рециклируеми материали ще позволи снижаване на производствените разходи. А в плановете на Sin Cars влиза използването само на български доставчици, което ще неутрализира транспортните разходи.

И ако дизайнът на L City хич не ми допадна, R1 e пир за сетивата със своята ниска и супер агресивна визия, карбоново купе, мощност до 800 км/ч и потенциални 350 км/ч (R1 650) максимална скорост. И ако дизайнът на L City хич не ми допадна, R1 e пир за сетивата със своята ниска и супер агресивна визия, карбоново купе, мощност до 800 км/ч и потенциални 350 км/ч (R1 650) максимална скорост.

Сега остава да видим какво реално приложение ще има този проект. Скептичен съм, но пък и силно обнадежден и щастлив от факта, че българска фирма ще направи опит за родно автомобилно производство, при това на доста иновативна като концепция идея.

С този R1 GT4 българският състезателен екип на Sin Cars засрамват едни от най-големите производители на състезателни автомобили в света, като през миналата година екипът завърши на трето място в Европейските серии GT4, клас АМ. С този R1 GT4 българският състезателен екип на Sin Cars засрамват едни от най-големите производители на състезателни автомобили в света, като през миналата година екипът завърши на трето място в Европейските серии GT4, клас АМ.

Коментирай чрез Фейсбук
 

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Следете ни във Facebook
error: Кражбата на материали от Trg.bg е забранена!