img

Човек, който постоянно се оплаква отнема от жизнената ви енергия. Ето как да се предпазите от енергийните вампири

/
/
/
605 Views

Способността за показване на съпричастност се счита за положително качество. Но е важно да я упражнявате правилно. Ако след разговор с друг човек се чувствате изтощени, тогава трябва да помислите дали да промените поведението си.

В живота ни има много проблеми. Нашите роднини и приятели също ги имат и често се налага да слушаме оплаквания за нещо или някого. От една страна, това е естествено, хората искат по някакъв начин да облекчат напрежението, да говорят и ние си помагаме в това. От друга страна, постоянното слушане на оплакванията на други хора отнема енергия от нас.

Някои хора говорят за своите проблеми, за да получат подкрепа и съвет. А други, за да прехвърлят негативността си на някой друг. Човек трябва да се научи да различава тези 2 неща

Може би хората от втората категория ще ви нарекат безчувствен егоист, когато откажете да слушате проблемите им. Може би те ще се опитат да ви вкарат вина или нещо друго неприятно. Не е страшно. Компенсацията ще бъде прилив на енергия и чувство за самочувствие след отказ от токсична комуникация.

Защо не трябва да слушате оплаквания

Защото този, който се оплаква, не прави нищо, за да промени живота си. Той е свикнал да бъде в ролята на обидения. Такъв е неговият психотип, такъв е светогледа му.

Ще го слушаш и с какво ще му помогнеш? Нищо. Не му трябва помощ, трябва да говори. Разговорът без цел няма смисъл.

Оплаквайки се, той подсъзнателно, а понякога и съзнателно се освобождава от вината за провала си. Специалист, който знае как да повлияе на начина на мислене, трябва да работи с такива хора.

Най-голямото отрицателно въздействие върху човек оказват собствените му мисли за лошото.

Никога няма да решите проблема с това да се оплаквате, защото това не решава нищо. Никога няма да утешите душата му със състрадание, защото той няма нужда от това. Всичко, към което се стреми, е да намери освобождаване от отговорност за съдбата си.

Какво се случва с нас, когато постоянно слушаме оплаквания

Ние даваме енергия. Искаме да помогнем, но решението на проблема не идва. Опитваме се отново и отново и в резултат на това се изтощаваме.

Емоционален дисбаланс
Трудности с решаването на вашите собствени проблеми
Проблеми с концентрацията
Появата на негативни мисли

КАКВО МОЖЕМ ДА НАПРАВИМ, за да си спестим всичко това

Установете и поддържайте дистанция.
Може би жалбоподателят първо ще бъде обиден от безразличие. Но всъщност, ако всеки спре да слуша безкрайните му разговори за безполезността на битието му, той най-накрая ще трябва да реши проблемите си, вместо просто да говори за тях или да спре да се фокусира върху лошото.

Изяснете на жалбоподателя, че няма кой освен него самия да е отговорен за това, което му се случва
Нека кажем, че сте го изслушали. Ако е така, тогава отделете време искрено да му кажете, че има локален проблем, от който се оплаква, и има по-глобален, който се състои в негативното му отношение към ситуацията и към живота като цяло.

Не показвайте „слабост“

Оплакването е манипулатор. Не му показвайте готовността си да следвате неговото ръководство. Така ще унищожите и двамата – себе си и него. Отрицателната активност на човека, който ви се оплаква, никога няма да спре. След като се изчерпи, той ще намери друга жертва.

Поставете граници

Помолете го да спазва вашето право на поверителност. Както и избор на теми за разговор. Можете да кажете, че не искате да говорите за „трагедии и неприятности“ през цялото време. Тогава човекът ще бъде принуден да се разсее от негативното.

Може би знаете други ефективни начини за комуникация с негативни хора ? Пишете в коментарите.

Източник: За Жената

Коментирай чрез Фейсбук

Публикувай коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

It is main inner container footer text
Следете ни във Facebook