img

Абитуриентки се появиха с шикозни рокли като на Оскарите – Снимки

/
/
/
1032 Views

Времето на баловете настъпи. Еуфорията у абитуриентите няма краен предел, още повече че мечтаните тоалети са готови за звездния миг.

Тенденциите при женските тоалети тази година могат да се опишат с думите „екстравагантност“ и „провокация“, докато мъжката мода остава значително по-семпла. Цените на роклите и костюмите, естествено, са набъбнали заради инфлацията и събитията в световен мащаб, но увеличението е в поносими граници – до 15%.

Този сезон младите момичета се целят в по-висок клас рокли, като стремежът им е да са по-екстравагантни. Желанията са насочени към ярки цветове, като жълто, червено, зелено, синьо. Не са рядкост и мераците за ексцентрични бални рокли, като например такива с пера. Предвид възможностите в интернет, много абитуриентки си харесват модел, разпечатват го и го носят на избран от тях дизайнер и шивач.

Младежите копират Бонд и с тоалетите, и с поведението си

„Специално при нас хората, които идват със снимки, са по-малко. В единия случай са харесали конкретен модел в сайта ни и просто ни го показват за улеснение коя точно е избраната рокля. През последните две години гледам да съм по-мащабен с моделите, за да можем да предложим по-широк спектър на клиентите. В друга ситуация идват момичета, които   носят снимки на конкретни звезди – филмови или музикални.

Например след филмовите награди и големите събития на червения килим си харесват рокли като на оскарите, които искат да им изработим“, разказа пред „Марица“ дизайнерът Стоян Радичев.


Той обясни, че изработката на една рокля по поръчка отнема около месец, като много зависи от сложността на модела и от това колко души работят по него. „Тъй като процесът е доста дълъг, хубаво е поне 2-3 месеца по-рано да се започне изготвяне на избраната абитуриентска рокля, за да се набавят нужните материали, ако са налични, и да има време да се работи спокойно. Почти всичко по роклите идва от чужбина, малка част от материалите се произвеждат в България“, каза още дизайнерът от Асеновград.

По думите му, тенденцията за избор на черни и тъмни рокли е отшумяла сред абитуриентките. „В голяма степен дизайнерите задават тона на модата и оттам какво предпочитат дамите. За мен по-важното е самата рокля и цветът да отговарят на излъчването на момичето, роклята да пасва на характера, а не какво е модерно в момента“, коментира Радичев.

Един от най-търсените дизайнери посочи, че в много от случаите парите не са от значение, когато абитуриентка се влюби в даден модел дреха.

„На първо място за мен е стилът. Дори и човек да изсипе много пари за рокля, ако няма стил, то просто парите са хвърлени на вятъра. Не значи задължително, че когато човек даде много пари, ще получи добър краен резултат. Може да стане някоя претруфена и кичозна рокля. Хората се впечатляват по-скоро от интересните, а не толкова от скъпите модели“, каза той.

Що се отнася до мъжката мода, там нещата са малко по-опростени. Младежите залагат на едноцветна визия, като масово се предпочитат костюми в черно, сиво и нюансите на синьо, досущ като Джеймс Бонд. Класическият образ, който мнозина наричат „келнерски“, е черен костюм с бяла риза, но съчетанието вече губи своя блясък.

Както момичетата, така и момчетата вече търсят по-екстравагантно облекло, но в поносими граници. На мода остава вталеното със спортен привкус, което със сигурност може да се ползва за много поводи и след балната вечер. Масово се предпочитат папийонки пред вратовръзките.

Коментирай чрез Фейсбук
Сподели новината

Публикувай коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

It is main inner container footer text