img

9 прости метода, с които ще удължите живота си

/
/
/
169 Views
Само си представете: вие сте на 80 и все още сте бодра, млада и пълна с енергия и сили.

Няколко прости ежедневни упражнения и вече сте на 90, а ставите ви са все така подвижни, умът ви – остър като бръснач, а кожата – еластична и гладка. Природата е безмилостна към лентяите! За да живеете дълго и безгрижно, тялото ви се нуждае от постоянно стимулиране, а упражненията, разработени от специалисти и насочени към удължаване на живота, помагат на хората, които ги практикуват редовно и съзнателно, да доживеят поне до 100 години.

Ако и вие не искате да остарявате, не губете време и започнете още сега да тренирате резервите, с които разполага организмът ви.

Днес от Trg.bg ще ви предложим няколко прости метода, с които можете значително да удължите живота си.

Дозирано гладуване

Откажете се доброволно и напълно от храната за кратък период от време. Целта на това упражнение е преход към вътрешните резерви, възстановяване на жизнените сили и удължаване на живота. Тези неща обаче могат да се постигнат само при пълно спиране на храната и заместването й с вода.

Не се плашете! При пълното доброволно и кратко гладуване храненето със собствени запаси напълно задоволява всички потребности на организма. Как да гладувате правилно и ефективно, можете да прочетете в книгата на Пол Браг „Чудото на гладуването“.

„Всяка седмица се подлагам на 24 или 36-часово гладуване. В продължение на много години, следвайки този график, се поддържам в отлична форма и съм като динамо. Денят ми е много по-наситен, имам неограничена енергия, никога не се уморявам, не съм сънен. Непрекъснато съм активен – както умствено, така и физически. Имам достатъчно време и енергия за всичко“, пише Браг в книгата си.

Кислородно гладуване

Пълната липса на приток на кислород в организма води до неизбежна смърт, но краткосрочната хипоксия е вид терапия. Кратката липса на кислород кара сърцето да бие по-учестено, изпомпвайки повече кръв към жизненоважните органи.

В резултат на осмислената хипоксия съдовете се разширяват, масата на белодробната тъкан се увеличава, образуват се нови капиляри, нараства броят на еритроцитите, увеличава се производството на хормони и се повишава общото енергийно ниво. Хипоксията може да се постигне по различни начини: чрез практикуване на дихателни упражнения или по-чести разходки в планината.

Информационно гладуване

Няма да ви съветваме да се отказвате от любимите си умни устройства, телевизора и книгите, тъй като природата е помислила за всичко, подарявайки ви възможност веднъж в денонощието да си отдъхнете от безкрайния поток информация. Когато спите, вие не виждате, не чувате, не усещате аромати, а вкусовите и тактилните ви рецептори си почиват. Тъмното помещение с хубава вентилация, звукоизолация, комфортна температура и удобно легло са гаранция за здрав сън, отлично общо състояние и добро настроение.

Човек за човека е дразнител, затова и още един начин да ограничите постъпването на външна информация е от време на време да останете сама със себе си. Уединението е своеобразен вид информационно гладуване, а липсата на възможност човек да остане сам със себе си може да доведе до сериозни психични нарушения.

Мускулен тренинг

Искате мускулите ви да са силни и здрави до дълбока старост? Тогава се погрижете да ги напрягате редовно. Вървете, плувайте, бягайте, танцувайте, посещавайте фитнеса или пък се занимавайте с йога. Правете каквото пожелаете, важното е да се движите, защото движението е живот, то е в основата на стабилността – не само на опорно-двигателния апарат, но и на организма като цяло.

Интелектуален тренинг

Милиардите клетки на мозъка ви, които постоянно обработват и съхраняват най-ценната информация, трябва да бъдат натоварвани редовно с интелектуална работа. Все пак никой не иска на 80-годишна възраст да е изкуфяла старица! Затова, най-доброто, което можете да направите, е да не спирате да учите!

Трениране на психиката

Да живеете дълго в свят, изпълнен със стрес и шокови ситуации, е възможно, само ако сте в състояние да се овладеете. А в това ще ви помогне правилният психотренинг.

Много прост и ефективен е методът на Куе. Преди лягане и след ставане от сън не спирайте мислено да си повтаряте: „Аз съм дълголетник, аз съм млада, весела и енергична“ или „Аз съм щастлива и здрава“. Точно по това време силата на самовнушението има най-голямо влияние, а тялото ви с готовност се подчинява на поставените цели.

Терморегулационен тренинг

Тренирането на механизмите за производство на топлина и отдаването й е възможно и необходимо. Нужно е само от време на време изкуствено да променяте температурата на околната среда. При понижаване на температурата (стимулация чрез охлаждане) се засилва топлопроизводството и намалява топлоотдаването. При повишаване на температурата (топлинна стимулация) — обратното, да си правите обливания с хладка вода и да ходите боси. Най-разпространените методи за топлинна стимулация пък са руската и турската баня, сауната, парната баня, горещият душ или вана, слънчевите бани, къпането в топли минерални басейни. По-драстичните, но силно препоръчителни методи, се базират на редуваните смени на температура: контрастен душ, хладен басейн след топла баня и т. н.

Масаж

Едва ли има човек, който може да подцени ползите от хубавия масаж. Чрез безвредното въздействие върху най-уязвимите части, тялото си почива и се възстановява. Понякога масажът е много по-ефективен от традиционната медицина.

Кръвопускане

Кръвопускането е един от най-ефективните методи за трениране на резервите на организма. Това е един гениален и едновременно с това банален начин – вие отнемате от най-ценния ресурс на организма си – кръвта, а той, от своя страна, незабавно възстановява загубата. В същото време ендокринната и имунната системи работят прекрасно, механизмите за възстановяване на резервите се активират. Кръвопускането е особено полезно за жени, които са влезли в менопаузата.

Практикувайки горепосочените методи, вечните ви врагове студ, глад, претоварване, загуба на кръв, ще се превърнат в най-добрите ви приятели. Не забравяйте, че всички натоварвания трябва да са адекватни и умерени: нервността, неприятната умора, апатията, нарушеният сън и лош апетит показват, че леко сте се престарала в опитите си да овладеете тайните на дълголетието. А приятната умора, положителното настроение и отличното благосъстояние са признаци, че системата за тренировки на резервите си е свършила работата.

И запомнете най-важното: активното, пълноценно и изпълнено с действия ежедневие е най-доброто противодействие срещу стареенето и преждевременната смърт! /jenata.blitz.bg

Коментирай чрез Фейсбук
loading...
 

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Следете ни във Facebook
error: Кражбата на материали от Trg.bg е забранена!