img

11 начина да как да спрете пристрастяването към дадени храни и как бързо да изгорите мазнините

/
/
/
508 Views

Ние от trg.bg събрахме няколко страхотни съвета от специалисти по хранене и хранителни специалисти, които да ви помогнат в борбата с пристрастяването към храни.

11 начина да контролирате пристрастяването към храни и да загубите по-бързо мазнините

  • Заменете преработените храни и подсладители с подхранващи алтернативи. 
  • Много изследователи казват, че продуктите, които съдържат високо съдържание на захар, изкуствени подсладители и мазнини, причиняват пристрастяване, като предизвикват химични реакции в организма. Преработените храни съдържат почти всички от тях, поради което е важно да пазарувате по-здравословни продукти. За да улесните, направете списък, преди да отидете да пазарувате, за да можете да се придържате към него и да не правите неочаквани покупки.
  • Контролирайте порциите си. 
  • Ако не можете напълно да изключите нездравословната храна от менюто си, диетолозите казват,че можете да намалите зависимостта си от нея, като ядете само определено количество от нея. Например, ако искате да ядете чипс, купувайте най-малкия пакет, веднъж седмично. Освен това научете коя част от определен продукт е безопасна за ядене и яжте само една порция. Ако все още сте гладни след една порция, изчакайте около 30 минути, преди да имате друга. През това време желанието ви да ядете вероятно ще отмине.
  • Имайте редовно здравословно хранене. 
  • Можете да намалите желанието си до конкретни продукти, ако можете да задоволите хранителните си нужди чрез балансирано хранене. Всички сме чували, че закуската е най-важното хранене за деня. Освен това някои специалисти по психично здраве казват, че ако изберете здравословна храна в началото на деня, това като цяло ще допринесе за включването на здравословни стратегии в рутината ви.

11 начина да контролирате пристрастяването към храни и да загубите по-бързо мазнините

  • Променете социалните си навици. 
  • Точно както хората с всяка друга зависимост, зависимите от храна трябва да прекъснат цикъла, твърдят специалистите. Промяната на ежедневието ви може да бъде чудесна помощ за избавянето от неприятните ви хранителни навици. Опитайте се да прекарвате повече време, участвайки в дейности, които не включват хранене. Например, вместо да излизате с приятели на вечеря, можете да отидете на филм.
  • Седнете на маса, докато ядете, фокусирайте се върху храната и дъвчете бавно.
  • Нашите хормони са отговорни за контрола на апетита и приема на калории и отнема около 20 минути, за да изпратят сигналите до мозъка, че сте яли и че вече сте пълни. Така забавянето значително ще намали шансовете ви за преяждане и наддаване на тегло.
  • Обърнете внимание на емоционалното хранене. 
  • Много хора смятат, че яденето на много, докато са разстроени или стресирани, може да помогне. Но само увеличава желанието ви за храна и няма нищо общо с решаването на проблеми. Първо, емоционалното хранене е  свързано най-вече с нездравословен избор на храни като бонбони, сладкиши и пица и др.
  • Можете да избегнете това, като намерите здравословни начини за справяне със стреса. Медитацията, йогата, упражненията, разговорите с приятел и дори четенето и гледането на телевизионни сериали, ако се правят редовно, могат значително да помогнат за намаляване на стреса, както и да ви помогнат да отслабнете.

11 начина да контролирате пристрастяването към храни и да загубите по-бързо мазнините

  • Избягвайте кофеина. 
  • Добрият сън е много важен за поддържането на здравето и справянето с ежедневния стрес, а кофеинът, бидейки стимулант, може значително да наруши така необходимата ви почивка. Освен това, както показват изследванията има връзка между липсата на сън и наддаването на тегло. Така че намаляването на приема на кофеин може забележимо да ви помогне да отслабнете.
  • Гответе ястия у дома. 
  • Храненето у дома е по-здравословно за вас, защото ви дава много повече контрол, както казват експертите. Когато знаете точно колко сол, захар или мазнини влизат в ястието ви и когато можете да сменяте съставки във и извън, можете да имате по-добра представа как да постигнете хранителните и калоричните си цели.
  • Признайте всеки напредък, който постигате с стимули и награди, които се радвате.
  •  Например, можете да се възнаградите със спа-процедура или нещо друго, което наистина ви е приятно, след седмица редовно упражнение. Или си поставете цел да се храните здравословно в продължение на месец и след това да го отпразнувате с пътуване през уикенда с приятели, на които се радвате.Експертите смятат, че този вид система за възнаграждение наистина помага за преодоляване на зависимостите от храни.

11 начина да контролирате пристрастяването към храни и да загубите по-бързо мазнините

Погрижете се за тялото си. Проучванията сочат, че масажът може да бъде полезна част от вашата програма за отслабване. Например шведският масаж е много добър за кръвообращението и мускулите, влияе върху проблемните зони на тялото и подобрява общото ви усещане за благополучие. Можете също така да използвате специални кремове за самомасаж върху проблемни зони като корема, краката и бедрата.

  • Потърсете професионална помощ. 
  • Справянето с резултатите от пристрастяването към храната може да бъде доста завладяващо, така че никога не се чувствайте зле от това да поискате помощ. Ако смятате, че имате хранително разстройство, незабавно говорете с лекар. Лечение на тези разстройства често включва терапия, групи за подкрепа и някои лекарства също.

Има ли някаква храна, към която се чувствате пристрастена? Имате ли свой собствен начин за борба с тази зависимост? Споделете отговорите си с нас в секцията за коментари!

Коментирай чрез Фейсбук

Публикувай коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

It is main inner container footer text
Следете ни във Facebook