img

10 домашни храни, които са много вредни: Какво готвим неправилно

/
/
/
342 Views

Добре е, ако всеки ден ядете вкусна храна вкъщи. Но правилно ли я готвите? 

Приготвянето на домашна храна е не само вкусни съставки, но и тяхната правилна техника на термична обработка, научи ТРГ.

Мисълта за гореща домашна вечеря стопля душата по пътя към дома. Но какво и как да сготвите: варене, пържене или печене? Подготвили сме селекция от 10 ястия, които може да не са толкова полезни, колкото си мислите.

Елда в мляко

Ползите от зърнените култури са известни дори на тези, които пренебрегват елдата в диетата си. Но диетолозите са сигурни, че комбинацията от тази зърнена култура с мляко е нежелателна.

Различните ензими в човешкото тяло са отговорни за храносмилането на елда и мляко и ако тези продукти се консумират едновременно, това може да предизвика разстройство.

Желязото, съдържащо се в елдата, не позволява калция да се абсорбира от млякото. По-добре е да използвате тези продукти отделно, но ако не можете без любимото си ястие, тогава трябва да ограничите употребата му до 1 път седмично.

Млади обелени картофи

Тези, които ценят фигурата си, знаят, че яденето на картофи често не се препоръчва. Но ако ги консумирате, е по-добре да са млади и с обелките. Това е кората, която съдържа калий, желязо и магнезий. Е, ако обелите корите, остава едно нишесте.

Обърнете внимание на факта, че е по-добре да избягвате да купувате картофи със зеленикава кора, в тази коренова култура има много соланин, отровен за хората.

Задушено зеле

Най-добре е да се използва зелето в оригиналния му вид, тъй като този зеленчук губи по-голямата част от хранителните си вещества при готвене. Най-добре е, ако използвате кисело зеле, то да е сготвено, защото това допринася за усвояемостта на тежката храна.

Тиква без кора

В тиквената кора се съдържа растителен протеин, който инхибира възпроизводството на гъбички. По-добре е да опитате да сведете до минимум най-горния слой тиква преди готвене или дори да го изпечете заедно с корите например. Друг добър вариант е да направите захаросана тиквена кора.

Пържени патладжани

Пържени сини домати с оцет и чесън, са любима храна на мнозина от нас. Тези, които предпочитат пържени патладжани пред печените, ще получат повече калий и по-малко нитрати от зеленчука.

Мюсли с трици и мляко

Може да изглежда, че мюслите с мляко ще станат по-полезни, но е много по-добре да ги залеете с обикновена вряла вода. Самите мюсли и трици се усвояват дълго време и в комбинация с мляко те могат да причинят тежест в долната част на корема и подуване.

Мюслите с водата също могат да бъдат вкусни, просто добавете към тях плодове и мед, сушени плодове или ядки и се насладете на питателната закуска.

Сурови домати

Общоприето е, че суровите плодове, зеленчуци и горски плодове имат много повече витамин от термично обработените. При доматите нещата стоят по друг начин. По време на задушаване или варене  доматите се обогатяват с микроелементи.,

Черен чай с мляко

Английската традиция да се добавя мляко към черен чай не е обичана само от британците. Но само поради млякото, всички антиоксидантни свойства на чая се изпаряват. Може да харесате и ароматен чай с мед, цитруси или мента. Такава напитка е много по-безполезна.

Чесън в ястия

Целите скилидки чесън могат да добавят пикантен вкус на ястията, а не всеки обича да вкусва нарязан чесън. Но точно при нарязване на чесъна може да се извлече много повече от него, отколкото от цяла скилидка

Броколи

Те трябва да се готвят много внимателно и за кратко време. Голяма грешка за готвачите е пърженето им, поради което изчезват много витамин С, хлорофил, протеини и захар.

Сега храната у дома ще донесе много повече ползи. Интересното е, че ние дори не мислим за такива дреболии като приготвянето на елда или чай, а тези малки неща могат да ни изиграят лоша услуга.

Не може да се каже, че яденето на всички тези ястия е опасно, но е по-добре да ограничите употребата им за ваше добро и да намерите вкусна алтернатива на такава храна.

zdrave.to

Коментирай чрез Фейсбук

Публикувай коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

It is main inner container footer text
Следете ни във Facebook